اعتیاد به هرویین و ۱۱ واقعیت مهم در مورد آن!

هرویین!

اعتیاد به هرویین و ۱۱ واقعیت مهم در مورد آن!اعتیاد به هرویین و 11 واقعیت مهم در مورد آن!

۱-هروئین ماده بسیار اعتیاد آوری است که از مورفین ساخته می شود . مورفین ماده طبیعی است که ازگیاه خشخاش گرفته می شود.

 

۲-هروئین را میتوان به صورت تزریقی ، از راه بینی به صورت مشامی (اسنیف) یا تدخینی (کشیدن) مصرف کرد. هرویین به سرعت وارد مغز می شود. برخلاف نظر رایجی که در مورد تفاوت تاثیر این ۳ روش وجود دارد همه این روش ها می تواند منجر به اعتیاد و به وجود آمدن مشکلات جدی برای سلامتی شود.

 

۳-مصرف هرویین سن مشخصی ندارد. در حقیقت ، بسیاری از معتادان به هروئین در نوجوانی یا اوایل دهه ۲۰ زندگی خود قرار دارند. بسیاری از مصرف کنندگان هرویین از خانواده های طبقه متوسط جامعه هستند.

 

۴- پدیده تحمل به هروئین با مصرف مداوم ایجاد می شود ، بنابراین پس از مدت کوتاهی شخص برای رسیدن به همان احساس لذت و سرخوشی نیاز به مصرف هرویین بیشتر دارد. که این خود نشانه ای از اعتیاد است.

 

۵-از عوارض مصرف هرویین می توان به: مسمومیت یا اوردوز، افزایش خطر ابتلا به عفونت هایی مانند HIV / AIDS(ایدز) ، آسیب دیدگی یا پارگی رگ ها ، مشکلات قلبی و اختلالات های کبدی و … اشاره کرد.

اعتیاد به هرویین و 11 واقعیت مهم در مورد آن!

۶-وقتی شخصی مصرف هرویین را قطع می کند. بعد از چند ساعت از آخرین مصرف دچار علائم ترک و خماری می شود.

این علائم می تواند شامل: بی قراری ، بی خوابی ، اسهال ، استفراغ ،گرفتگی و دردهای عضلانی و … باشد.

 

۷-بیشترین علائم ترک بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از آخرین دوز مصرفی به اوج خود می رسد . در برخی از موارد این علائم تا چندین ماه ادامه دارد. ترک ناگهانی هرویین برای مصرف کننده ای که اعتیاد شدید به هرویین دارد میتواند خطر جانی به همراه داشته باشد.

 

۸-هروئین برای اولین بار در سال ۱۸۹۸ توسط شرکت دارویی Bayer آلمان تولید و به عنوان دارو برای درمان سل و همچنین به عنوان دارو برای درمان اعتیاد به مرفین وارد بازار شد.

 

۹-وسوسه هروئین می تواند سال ها پس از قطع مصرف هرویین ادامه داشته باشد و این وسوسه در اثر قرار گرفتن در معرض برانگیزان ها (افراد،اشیاء،مکان ها،زمان ها و احساسات) ایجاد می شود.

 

۱۰-خالص ترین شکل هروئین ، پودری سفید رنگ است. هرویین به صورت خاکستری ، قهوه ای یا سیاه هم دیده می شود. مواد سمی معمولاً با هروئین ترکیب می شوند ، بنابراین خالص آن به سختی پیدا می شود.

۱۱-تقریباً ۱۳٫۵ میلیون نفر در جهان به مواد افیونی (مشتقات تریاک) اعتیاد دارند ، و ۹٫۲ میلیون نفر از آن ها هروئین مصرف می کنند.

مترجم:فلورا قربانی اعتماد مشاور و درمانگر اعتیاد

منبع

مطالب پیشنهادی:

هرویین چیست؟

 

 

امتیازدهی به این مطلب

امتیاز بازدیدکنندگان

User Rating: ۴٫۰۲ ( ۶ votes)
ترک اعتیاد در منزل در سایت www.aayandeh.net

درباره‌ی فلورا قربانی اعتماد

همچنین ببینید

ترک ماری جوانا

آیا به راستی مصرف ماری جوانا باعث کاهش وزن می شود؟

توجه: ترجمه این مقاله به معنای تایید محتوای آن توسط مرکز درمان آینده نیست. تمامی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =